To gange om ugen stiller CompliT med en IT-mand på teatret, som dermed har fået en løsning, der fungerer optimalt til deres behov.
Som mange andre arbejdspladser havde Odense Teater egne IT-folk ansat indtil for få år siden. Men da de nåede pensionsalderen, var det tid at overveje, hvordan teatrets IT fremover skulle varetages.
Derfor valgte de at prøve noget nyt, og i stedet for at slå en stilling op, blev CompliT tilknyttet som en fast del af holdet hos Odense Teater.
”CompliT kendte os i forvejen og havde været med til at ændre og optimere vores IT-systemer. Derfor var det også naturligt, at det var dem, som fik opgaven,” fortæller en nu tidligere leder af administrationen på Odense Teater.
Økonomi og tryghed
Årsagen til at teatret valgte ikke at ansætte en ny mand skal ses i perspektivet af økonomi og tryghed. Huset er nemlig ikke stort nok, til at de kan have en intern IT-mand på fuld tid.
“Samtidig slipper vi for selv at skulle købe opkvalificering og videreuddannelse, da CompliT som IT-virksomhed besidder den nyeste viden og ekspertise.“
Odense Teater fik derfor en god klippekortsordning, hvor de fast to dage om ugen har en IT-mand fra CompliT.
“Og vi kan blot ringe, hvis vi har brug for ekstra hjælp. Det er selvfølgelig helt afgørende, at de som eksterne konsulenter kan finde ud af at være en del af huset. Her går de rigtig fint ind i jargonen.”